ترس اوباما از عواقب حمله به ايران
 
اخبار و مطالب جدید و جالب
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 11:7 ::  نويسنده : امیر نصرالهی

 

اميل امين سه شنبه در گفت وگو با العالم تصريح كرد: تغييري آشكار در مواضع اوباما از زمان سخنراني سالانه وي در كنگره آمريكا ديده مي شود. وي نمي خواهد در برابر ملت آمريكا دو وجهي و مواضع دوگانه داشته باشد.

امين گفت: اوباما تلاش مي كند پرونده هاي حل نشده از حدود ۱۰ سال پيش همانند پرونده هاي افغانستان و عراق را ببندد، پس چگونه مي تواند وارد جنگ با ايران شود در حالي كه در آستانه انتخابات جديد است؟

وي افزود: مهمترين پيام سخنان اوباما خطاب به اسرائيل است چون كه كابينه نتانياهو تلويحا اعلام كرده ممكن است به طور يكجانبه به ايران حمله كند و در اين صورت آمريكا را با خود به رويارويي با جمهوري اسلامي مي كشد.

امين تاكيد كرد: اكثر تهديدات اسرائيل مبني بر حمله به ايران در چارچوب جنگ لفظي و رواني است زيرا نمي تواند به تنهايي به ايران حمله كند.

رئيس مركز مطالعات راهبردي قاهره اظهار داشت: نيروي هوايي اسرائيل مي داند كه حمله به همه تاسيسات هسته اي ايران تقريبا غير ممكن است و همچنين مي داند اين حمله در صورت وقوع، برنامه هسته اي ايران را از بين نخواهد برد در نتيجه شكست خورده خواهد بود.

وي گفت: شهروندان آمريكايي كه از ماليات آنها حمايت مالي بزرگي از رژيم اسرائيل مي شود اين بار براي هر دلاري كه به اسرائيل پرداخت شود از دولت آمريكا بازخواست خواهند كرد به خصوص كه در صورت حمله به ايران، اسرائيل در حالت دفاعي نخواهد بود بلكه آغازگر حمله خواهد شد.

رئيس مركز مطالعات راهبردي قاهره افزود: آمريكا به علت مشكلات داخلي مجبور است خود را از رويارويي با ايران دور نگه دارد.

وي گفت: نظرسنجي هاي مركز مطالعات "پيو" (peu) كه مركزي تحقيقاتي در واشنگتن در زمينه تحقيقات ملتها و انتشارات است نشان مي دهد امروز ۸۹ درصد آمريكاييها به اوضاع اقتصادي داخلي اهميت مي دهند. اكنون ۱۳ ميليون بيكار در ايالات متحده وجود دارد به علاوه موضوع اضمحلال مسائل اخلاقي در اين كشور و اين كه آمريكا به كشوري پليسي تبديل شده بر نابساماني هاي آن افزوده است.

امين تصريح كرد: دولت اوباما مي داند ورود ايالات متحده به جنگ با ايران به معني شكست مطلق نظامي است چون كه عملا نمي تواند هزينه هاي اقتصادي چنين جنگي را تامين كند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب